Forhåndsindtryk

Jeg er i gang med Saporitos bog, og jeg vil sige, at for en som mig, der absolut ingen praktisk erfaring med restaurantdrift har, så er den interessant. De første kapitler omhandler “Appearance” og indgangspartiet i en restaurant.

Nu er der jo ikke så forfærdelig mange steder, der har en “desk manager” og en, som bare styrer reservationer i Danmark. Måske netop derfor er servicen ofte så ringe …

Nå, men det var egentlig ikke det, jeg ville her. Jeg ville bare lige lufte min første tese:

“Gæster på restauranter er forudindtaget, længe inden de træder ind ad døren til en restaurant”

Selvfølgelig! Det, jeg mener, er, at i den tid, vi lever i nu, så vil mange have læst brugeranmeldelser, avisanmeldelser, tjekket foursquare eller andre ting, inden de bestemmer sig for at gå på en restaurant. Måske abonnerer gæsterne på nyhedsbreve eller har på anden måde et kendskab til stedet.

Hvad betyder forhåndsindtrykket? Og hvordan kan man arbejde med det?

Det næste bliver jo så, hvordan forhåndsindtrykket stemmer overens med det næste indtryk …

Advertisements
Tagged , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: